لطفاً منتظر بمانید...
---- صندوق سرمایه گذاری زمرّد:
قیمت هر واحد سرمایه گذاری 46,630,899 تومان

سرخط اخبار اقتصادی نمودار تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال بورس تهران تابلو نرخ آنلاین بازارهای بین المللی

شاخص کل ( درصد )

دلار ریال ( درصد )

انس طلا دلار ( درصد )

میانگین تتر ریال ( درصد )

  • 20 ژانویه 2022 - 0:00
  • 12098 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : تحریریه مطالعات اقتصادی
ترس و طمع
۳ راهکاری ساده مدیریت ترس و طمع
اقتصاد رفتاری

۳ راهکاری ساده مدیریت ترس و طمع

تاثیر فشار روانی ترس و طمع و درک آن

چگونه ترس و طمع را مدیریت کنیم ؟

داشتن برنامه مشخص

داشتن یک برنامه مشخص در حین معامله در بازارهای مالی تضمین می کند که در مسیر خود بمانید و از هرگونه انگیزه احساسی که ممکن است از برنامه منحرف شود جلوگیری کنید. به طور خاص، برنامه صحیح می تواند شما را از ایجاد احساسات باز دارد:

اهرم بیش از حد
دوبرابر کردن موقعیت از دست دادن
حذف توقف در از دست دادن موقعیت
ذهنیت سریع ثروتمند شدن خود را کنار بگذارید

یکی از افسانه‌ای که برای سال‌ها در بازار سهام جریان دارد این است که شما می‌توانید یک شبه ثروتمند شوید. با این حال، واقعیت این است که بازار سهام مکان بسیار خوبی برای رشد ثروت شما است، اما در دراز مدت، فقط. بازار نسبت به هر گزینه سرمایه گذاری دیگری بازده بهتری را ارائه می دهد، اما این زمان می برد. بنابراین، اگر می خواهید شاهد رشد چند برابری پول خود باشید، صبر کنید و اجازه دهید سرمایه گذاری شما رشد کند. برنامه خود را دنبال کنید و تسلیم هیچ انگیزه ترس یا طمع نشوید.

حساب کتاب کنید کجای کارید !  ( ژورنال نویسی )

به عنوان یک سرمایه گذار در بازار سهام، باید هنگام سرمایه گذاری نسبت به خود پاسخگو باشید. شما باید سرمایه گذاری خود را به طور مداوم پیگیری کنید. با این مسیر، شما باید بتوانید تمام سرمایه گذاری های خود را ارزیابی کنید و ببینید که آیا آنها با اهداف برنامه ریزی شده شما مطابقت دارند یا خیر. داشتن یک ژورنال معاملاتی از سرمایه گذاری شما می تواند به شما در تصمیم گیری تحلیلی کمک کند و در عین حال احساسات خود را پایین بیاورید. علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد که در صورت لزوم و در صورت لزوم، سبد سرمایه گذاری خود را مجدداً متعادل کنید.

یادگیری اصولی و مستمر

در مورد بازار سهام هیچ کس در اوج دانش نیست، حتی وارن بافت. به عنوان یک سرمایه گذار، شما باید همیشه آماده یادگیری باشید، در مورد اصول بازار بیاموزید، در مورد نحوه عملکرد بازار مطالعه کنید و تمام جنبه های تکنیکال و بنیادی را درک کنید. مهمتر از همه، تجزیه و تحلیل آنچه دیگران انجام می دهند. اعمال آنها می تواند منبع بزرگی از دانش باشد. وقتی یاد می گیرید، همیشه به سمت تصمیم گیری های تحلیلی می روید نه انگیزه های احساسی.

نتیجه گیری

تسلط بر احساسات هنگام سرمایه گذاری یک چالش جدی است. با این حال، سرمایه گذاران برتر این کار را یا از طریق درون نگری یا با اتخاذ بهترین روش ها برای تجارت انجام داده اند. مهم نیست چه راهی را انتخاب می کنید، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که اجازه ندهید ترس و حرص شما بر تصمیم گیری تحلیلی شما غلبه کند. بنابراین، همین الان شروع به رام کردن احساسات خود کنید و از سرمایه گذاری خود بهترین بهره را ببرید.

سرمایه گذاری مبارک!

اخرین و بروزترین اطلاعات بازار رمزارزها

صفحه اصلی
اخبار
نرخ لحظه ای
رمزارزها